vermaat_digitaal

Vermaat digitaal

Vermaat goes digital! “We zijn altijd bezig om de gastbeleving te verbeteren”, vertelt Pascal Visser, Chief Digital Officer van Vermaat Groep. “Ook door de inzet van digitalisering en data. Dat maakt het makkelijker om onze concepten niet alleen in Nederland neer te zetten maar ook in de landen om ons heen.”

Vermaat is van oorsprong een familiebedrijf. In het tijdperk vóór de coronapandemie groeiden we als kool, met als kers op de taart de verkoop van het bedrijf eind vorig jaar. Onze unieke, op maat gemaakte cateringconcepten bleken een passend verlengstuk van verschillende typen organisaties, variërend van ziekenhuizen, musea, vliegvelden, maar zeker ook binnen bedrijven.

“We staan aan de vooravond van een digitale transformatie”

Maar het enorme succes kende ook een keerzijde. Om de groei bij te houden lag de oplossing vaak in het inzetten van meer mensen. Rustig de tijd nemen om te bezien hoe het slimmer en beter kon was er vaak niet bij. Daar is nu verandering in gekomen. Met het aanstellen van een CDO is er richting gegeven aan de digitaliseringswens. En tijdens de coronaperiode hebben onze teams hard gewerkt om processen in de organisatie én locaties flink te optimaliseren, zodat we de gastbeleving kunnen blijven verbeteren. We staan aan de vooravond van de digitale transformatie van een van de grootste catering- en hospitalitybedrijven van Nederland.

“Hoe kunnen we de gast van relevante informatie voorzien?”

“Wij willen innoveren voor onze gasten, maar ook voor opdrachtgevers, medewerkers en interne afdelingen”, vertelt Pascal. “Er wordt bijvoorbeeld gekeken naar hoe wij de gast van steeds meer relevante data kunnen voorzien, zoals herkomst van producten, duurzaamheid, gezondheid en natuurlijk de allergenen en voedingswaarden, alle panklaar voor de gasten en klanten om een bewuste, verantwoorde keuze te kunnen maken."

"Daarnaast willen we de manier waarop besteld, betaald, afgehaald en bezorgd kan worden afstemmen op hoe de gast het die dag graag wil. En natuurlijk willen we de feedback van onze gasten en opdrachtgevers inzetten om elke dag beter te worden. Kortom: we willen de dienstverlening zó personaliseren dat deze optimaal aansluit."

“We kunnen alleen slagen met een topteam”

We zijn een gezond bedrijf met een enorme ambitie. Ook nu. Dit kan alleen als wij al onze medewerkers voorzien van de juiste informatie op het juiste tijdstip, en liefst device-onafhankelijk “Dit is geen gemakkelijke, maar wel een zeer uitdagende en leerzame klus”, besluit Pascal. “Eentje waar we de markt mee op zijn kop gaan zetten! Uiteraard kan die alleen slagen met een topteam, en dat zijn we nu aan het samenstellen. Mensen die het verschil willen en kunnen maken.”

Wil jij meewerken aan de digitalisering van Vermaat? Of ken je iemand? Kijk dan hieronder welke vacatures we hebben!